חדשות

הוספת טיפול ביולוגי מייתרת את הצורך בהשתלת מח עצם בלימפומה

מחקר בינלאומי שהובל בארץ על ידי מומחה מאסותא ויוצג בכנס הבינלאומי להמטולוגיה בארה"ב, בחן את פרוטוקול הטיפול בסרטן לימפומה מסוג מנטל ומצא: כימותרפיה בשילוב טיפול ביולוגי מעלים את סיכויי ההחלמה ל-90%

פרופ' עופר שפילברג,מנהל המכון ההמטואונקולוגי באסותא. צילום: סהר כהן

מחקר חדש שנערך בכל רחבי אירופה והובל בישראל על ידי פרופ' עופר שפילברג, מנהל המערך ההמטולוגי במרכז הרפואי אסותא בתל אביב ופרופ' מן המניין בפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, קובע: הוספת טיפול ביולוגי מייתרת את הצורך בהשתלת מח עצם בפרוטוקול הטיפול לסרטן מסוג לימפומה מנטל.

המחקר נעשה בשיתוף פעולה של המכון המטולוגי באסותא רמת החייל עם חוקרים מהמכונים ההמטולוגיים בבתי החולים שיבא, הדסה עין כרם, רמב"ם ואיכילוב.

המחקר יוצג השבוע בכנס השנתי של האיגוד ההמטולוגי האמריקאי (ASH). בכנס משתתפים כ-30,000 רופאים וחוקרים מכל העולם, כאשר המחקר הנוכחי נבחר להיות במקום הראשון מתוך כ-5,000 מחקרים שיוצגו בכינוס.

פרופ' שפילברג: "המחקר פורץ הדרך בחן כיצד לשפר את פרוטוקול הטיפול עבור חולים בסרטן מסוג לימפומה מנטל. הפרוטוקול הטיפולי כיום כולל שילוב של מתן כימותרפיה, נוגדן והשתלת מח עצם. בניסוי נבדק האם הוספת טיפול ביולוגי, איברוטיניב, לפרוטוקול הקיים יעיל יותר מאשר אותו טיפול ללא השתלת מח עצם".

לדבריו, תוצאות המחקר הראו כי להשתלת מח עצם אין יתרון בפרוטוקול הטיפולי וכי מתן כימותרפיה בשילוב של טיפול באיברוטיניב יעיל באותה מידה בהחלמת המטופלים. במחקר נמצא כי סיכויי ההחלמה, ללא השתלת מח עצם, עמדו על 90% לאחר מעקב של שלוש שנים.

לעיון במחקר המלא – ליחצו כאן

נושאים קשורים:  לימפומה,  פרופ' עופר שפילברג,  ד"ר אושרת רוקח,  אסותא,  מחקרים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
06.12.2022, 13:34

ואני רק שאלה: מדוע אנטוני פאוצ'י יכול היה לשרת את המכונים הלאומיים לבריאות של ארה"ב במשך שנים כה ארוכות ובמדינת הסטראט-אפ שלנו, איש כה עתיר ידע וניסיון כמו עופר שפילברג, צריך לחפש חסות של בתי חולים פרטיים ומוסדות אקדמיים דרגה ב'? אולי הגיע הזמן להקים Israeli NIH שגם בני 67+ יוכלו לתרום בו את חלקם?