COVID-19 בישראל

ועדת חריגים במשרד הבריאות אישרה לחסן לקורונה עשרה ילדים

"ישראל היום": כל הילדים שחוסנו, בני פחות מ-16, עם גורמי סיכון לסיבוכי קורונה: מחלות ריאה קשות, מצבים נוירולוגיים חריגים או השמנת יתר

עובדת צוות רפואי מכינה את זריקת החיסון לקורונה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ועדת חריגים של משרד הבריאות אישרה לעשרה נערים ישראלים לקבל את תרכיב החיסון לקורונה. עד עתה לא דווח על תופעות לוואי. עד כה חוסנו בישראל  2,768,202 במנה הראשונה ועוד 1,377,803 גם במנה השנייה.

בדיווח של מיטל יסעור בית-אור, הבוקר (ד') ב"ישראל היום" נמסר כי כל הילדים שהתחסנו היו עם מחלות ריאה קשות, מצבים נוירולוגיים חריגים או השמנת יתר, שהם גורמים מובילים לסיכון מוגבר לסיבוכי קורונה.

תרכיבי החיסון של "פייזר" ו"מודרנה" נוסו לקראת קבלת אישור ה-FDA רק על בני 16 ומעלה ("פייזר") או 18 ומעלה ("מודרנה") ולפיכך הגישה בישראל כמו בעוד מדינות היא לפי שעה להימנע ככל האפשר ממתן החיסון לבני 16 או 18 ומטה, עד שהחברות יספקו נתוני בטיחות ויעילות של תרכיבי החיסון גם מניסויים שלהן בילדים צעירים יותר.

"נתקלתי בכמה מקרים חריגים, בעיקר בילדים בני 12 ומעלה, שנזקקו לחיסון. התייעצו איתי, הילדים חוסנו והם במצב טוב. אלו מקרים בודדים וחריגים", אמר פרופ' אלי סומך, מומחה למחלות זיהומיות, מנהל אגף הילדים בבית החולים מעייני הישועה, המשמש גם כחבר בוועדה המתעדפת את החיסונים.

"אצל ילדים הסובלים ממחלות רקע משמעותיות, יש חשש שהקורונה עלולה להיות מחלה קשה. מדובר בילדים עם השמנה קיצונית, מחלת ריאה קשה או מחלות מטבוליות. אצל ילדים כאלה התועלת מהחיסון עולה בהרבה על אי הוודאות לגבי החיסון". בין הילדים שחוסנו היו מושתלי ריאות או חולים בסיסטיק פיברוזיס.

ד"ר מיכל שטיין, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות בילדים ומנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"הלל יפה", צוטטה בדיווח: "הגיוני במקרים מסוימים לאשר מתן חיסון גם מתחת לגיל 16. זו איננה המלצה גורפת אלא פרטנית למקרים שבהם יש גורמי סיכון משמעותיים כמו מחלות ריאה, הפרעות נוירו־התפתחותיות קשות מאוד או השמנת יתר חולנית. אין הבדל משמעותי בין חיסון של בן 16 לחיסון של בני 14 או 12".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  ד"ר מיכל שטיין,  ועדת חריגים,  פרופ' אלי סומך,  חיסון ילדים,  פייזר,  מודרנה,  חדשות,  19-COVID
תגובות