חדשות

האוצר לקופות החולים: "הסכמי הייצוב לשנים הבאות לא יהיו נדיבים יותר"

באגף התקציבים באוצר מתריעים: הסיוע הכספי מצד הממשלה לקופות יהיה בשנים הבאות פחות נדיב ובהיקף כספי קטן יותר – "אל תדחו הוצאות חיוניות ל-2021"

סניף קופת חולים מאוחדת. צילום: רומן ינושבסקי/ שאטרסטוק

האוצר הורה לקופות החולים שלא לבנות את תקציביהן לשנה הקרובה על בסיס ההנחה שבשנים 2022-2021 תגדיל הממשלה את התמיכות בהן במסגרת הסכמי הייצוב. במילים אחרות: ההערכה היא שהממשלה תהיה פחות נדיבה. מכתב בנושא זה שלח השבוע אלון מסר, סגן הממונה על התקציבים באוצר והאחראי על נושאי הבריאות, לחברי הדירקטוריונים ולמנכ"לי ארבע קופות החולים, כך מדווח הבוקר (ד') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

בדיווח מצוטט מכתב סגן הממונה על התקציבים: "אבקש שבבניית התקציב לשנת 2020 לא יידחו הוצאות חיוניות לשנים 2022-2021 על בסיס ההנחה שבשנים האלו יגדלו תמיכות הממשלה במסגרת הסכמי הייצוב".

ההנחיה באה נוכח הגירעון העמוק בתקציב המדינה שעמד על 3.7% בחודש שעבר ובעקבות זאת הוטל איסור על חריגה בהוצאה תקציבית. "אל להן לקופות החולים להניח בשום פנים ואופן בעת בניית התקציב, כי היקפי הסיוע שהן יקבלו ב-2020 יעלו על הסיוע שקיבלו ב-2019", אמר מסר.

מסר ציין במפורש כי היקף הסכמי הייצוב - חבילות הסיוע הכספי מצד הממשלה תמורת התייעלות של הקופות - יהיו בשנים הבאות "הרבה פחות נדיבות ובהיקף כספי קטן יותר" מאלו שנחתמו עימן בסוף 2018 ובתחילת 2019.

בהודעה מהאוצר גם צוטט דו"ח ביקורת שבחן את הכשל הפיננסי של קופות החולים מאוחדת שבה הגיע הגירעון לכ-530 מיליון שקל ללא כיסוי בהסכם הייצוב הנראה באופק. גופי הביקורת בקופות נדרשים לפקח על ההנהלות בעת גיבוש תקציביהן. הקופות נדרשות "לוודא שהתקציב אחראי" ועל ההנהלות והדירקטוריונים לקיים דיונים ולאשר צעדים מיידים במקרה של סטייה מהגירעון המתוכנן.

נושאים קשורים:  תקציב קופות החולים,  גירעון תקציבי,  הסכמי ייצוב,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
20.11.2019, 19:19

נו טוב, צריך לממן מספר מערכות בחירות, מספר סבבי לחימה בדרום וכנראה גם בצפון, הסכמים קואליציונים שכוללים העברות מחוץ לתקציב למגזרים לא ממש יצרניים ועוד ועוד. אז אזרחי המדינה גם ישלמו יותר מס וגם יזכו לפחות בריאות חינוך ורווחה. "חוק שימור המסה".

אנונימי/ת
20.11.2019, 19:27

בטח-הכסף הולך למולך הצבא המתנחבלים והדוסים הפרזיטים