חדשות

מחיר הגירעון: האוצר מטיל קנס של 5% מהשכר השנתי של מנהלי "מאוחדת"

האוצר תובע ליישם באופן מיידי את הסעיפים בהסכם הייצוב הקובעים כי במקרה של חריגה מיעד הגירעון המוסכם, יוטלו קנסות אישיים על ההנהלה הבכירה בקופה: המנכ"ל, הסמנכ"לים ומנהלי המחוזות

קופת החולים מאוחדת. צילום: קובי גדעון, פלאש 90

סגנית ראש אגף החשב הכללי באוצר הורתה אתמול (ב') למנכ"לית קופת החולים מאוחדת ליישם באופן מיידי את הסעיפים בהסכם הייצוב הקובעים כי במקרה של חריגה מיעד הגירעון המוסכם, יוטלו קנסות אישיים על ההנהלה הבכירה של הקופה: המנכ"ל, הסמנכ"לים ומנהלי המחוזות. הקנסות הם בגובה של כ-5% מהשכר השנתי של המנהלים, כך מדווח "דה מרקר" בכתבה של רוני לינדר.

על המכתב שנשלח למנכ"לית "מאוחדת" סיגל רגב רוזנברג חתומה מרב קדם, סגנית החשב הכללי. "מאוחדת" חרגה מיעדי הגירעון עליהם התחייבה על פי הסכם הייצוב לשנים 2018 ו-2019 - חודשים ספורים בלבד אחרי שנחתם ההסכם עימה. בנוסף להפעלת סעיפי הקנסות האישיים שנכללו לראשונה בהסכם הייצוב האחרון, יקוצץ גם תקציב השיווק של הקופה, גם זאת בהתאם להסכם. על פי הדיווח בשבועות האחרונים התברר למשרדי הבריאות והאוצר כי "מאוחדת" צברה גירעון הגבוה בכ-300 מיליון שקל מהסכום שעליו התחייבה במסגרת ההסכם ל-2019-2017. הנהלת הקופה מייחסת את הגירעון החריג "לנסיבות יוצאות דופן, כמו הוצאות עודפות על אשפוז, תרופות, קיצור תורים ותחלופה של כל שדרת הניהול בקופה בזמן קצר". אולם, צוין ב"דה מרקר", הממשלה לא מקבלת את ההסבר הזה.

נושאים קשורים:  גירעון קופות החולים,  סיגל רגב רוזנברג,  קופת חולים מאוחדת,  אייל גבאי,  חדשות,  משרד האוצר
תגובות
אנונימי/ת
02.05.2019, 11:55

מעניין. מעניין. וכמה מאוחדת יקצצו בשכר הרופאים בכדי לממן את חוסר היעילות של המנהלים?